Nyheter

Här listar vi alla de artiklar vi publicerat efter publiceringsdatum. Hittar du inte det du letar efter kan du använda sökfunktionen istället.


traning aterhamtning

Tre kosttillskott för att påskynda återhämtningen

Med de rätta kosttillskotten kan du minimera ömheten i musklerna efter ett hårt träningspass - och kanske även bränna lite extra fett.

Läs mer
alkohol traning

Effekter av alkohol och träning

Det är bevisat att alkohol hämmar kroppens naturliga utsöndring av testosteron, men hur påverkas det i kombination med din träning?

Läs mer
ris eller nudlar

Ris eller nudlar - Vilket bör man prioritera?

Båda två är källor till kolhydrater och ibland konsumerar människor dem samtidigt. Det är många som ersätter ris med nudlar men finns det något som man främst bör välja?

Läs mer
stytketraning och cardio

Styrketräning och Cardio

Det talas väldigt ofta om hur illa det är med att kombinera styrka och löpning eftersom att de ”tar ut varandra”, men kan cardio vara till nytta för styrka och storlek på lång sikt?

Läs mer
ata innan traningen

Äta innan träningen

Om man ska äta eller inte äta innan träningen är något man ofta funderar över. Och vad ska man i så fall äta? En proteinshake, enerigbar, lite nötter eller en frukt?

Läs mer
multivitamin

Maximal effekt från multivitaminer

Om du är styrkelyftare, atlet, eller bara har ett aktivt jobb så behöver du förmodligen betydligt mer energi än en soffpotatis och där kommer multivitaminer in i bilden

Läs mer
proteinrik frukost

En frukost för styrketränaren

Att få i sig tillräckligt med protein är mer eller mindre ett krav för att bygga muskler. I den här artikeln kommer vi kort gå igenom förslag på schyssta ingredienser till frukosten.

Läs mer
armhavningar

Tre sorters armhävningar för att träna bröstet hemma

Bröstmusklerna är en muskelgrupp som man inte bör ta lätt på vad gäller träning. Det finns många bröstövningar du kan göra utan någon som helst utrustning.

Läs mer
kosttillskott for hjartat

Sex kosttillskott för att stärka ditt hjärta

Hjärt- och kärlsjukdomar är den främsta orsaken till sjukdomsrelaterade dödsfall i världen. Kosttillskott kan ofta vara ett prisvärt och effektivt alternativ till dyra mediciner med oönskade biverkningar

Läs mer
proteinpannkakor

Proteinpannkakor – Tre härliga och smakrika recept

Tre riktigt härliga recept på proteinpannkakor med proteinpulver. Tre olika sorters recept på pannkaksmix som både är nyttiga och goda på samma gång.

Läs mer
salt

Hur påverkas din träning av extra salt?

Tror du som många andra att salt endst ökar ditt blodtryck? Dags att tänka om, salt kan nämligen förbättra din idrottsliga prestation på tre olika sätt.

Läs mer
kaffe

Dricka kaffe innan träning – Bra eller dåligt?

Även om du kanske inte ser kaffe som en sportdryck kan dryckens försörjning av koffein ge idrottare energi på flera olika sätt. Men på vilket sätt påverkar det din träning?

Läs mer
ananas

Är ananas en bra frukt att äta före ett träningspass

Ananas är en väldigt populär frukt som många tycker är väldigt god. Men hur påverkas du av äta ananas före ett träningspass?

Läs mer
vassle proteinshake

Gå ner i vikt med vassleprotein!

Är vassleprotein ett bra val när du vill gå ner i vikt? Finns det bättre proteinpulver för ändamålet? Här går vi igenom proteintillskott vid viktnedgång.

Läs mer
Livsmedel

10 Livsmedel för ökad muskelmassa

Vilka livsmedel ska man fokusera på när man arbetar med att bygga upp sin muskelmassa? Här ger vi 10 heta tips!

Läs mer
uthallighetsidrott

Proteintillskott för uthållighetsidrottare

Proteinpulver är ofta en av de mest diskuterade produkterna när fokus legat på hälsa och fitness. Låt oss därför här ta en titt på fördelarna från tre proteinkällor

Läs mer
protein

3 kosttillskott för att maximera effekten av protein

Ett bra proteinpulver är ett av de mest kraftfulla verktygen för varje idrottare. Komplettera med andra kosttillskott för att bygga mer muskler - men vilka?

Läs mer
mager traning

Bästa kosttillskotten för smala killar

Om du är en smal person är det mest hälsosamma att få muskler istället för fett. För detta ändamål kan du komplettera träningen med ett proteinpulver

Läs mer
bcaa max

3 positiva effekter med grenade aminosyror (BCAA)

Efter att man kommit igång med träningen är nästa steg att få kontroll på kosten. Få ut max av träningen genom att komplettera kosten med BCAA

Läs mer
glutamin

Maximera effekten av glutamin

Glutamin gör mer än att bara förbättra immunförsvaret. Det kan även hjälpa dig återhämta dig snabbare och förbättra muskeltillväxten efter ett träningspass

Läs mer
fordelar med proteinpulver

Fördelarna med proteinshakes

Ta reda på hur proteinshakes kan hjälpa dig att öka på 2 kilo muskler, tappa extra kilona runt magen eller komma i form inför en tävling

Läs mer
woman exercising 3

Varför kvinnor ska ta kreatin

Kreatin är ett av de mest studerade kosttillskott på marknaden. Studier har visat gång på gång att kreatin kan förbättra styrkan och öka muskelmassan

Läs mer
tranings misstag

Två vanliga misstag efter träningen

Den stora shaken du slängde ihop direkt efter träningen kan skada mer än den hjäloer. Ställ undan mixern och öka din framgång!

Läs mer
kosttillskott

7 Kosttillskott för dig som kör ketogen diet

Keto kanske låter lätt; bara bunkra upp med kilovis av bacon, pyramider av avokado, och ett kylskåp fullt av grädde. Naturligtvis är mycket lättare sagt än gjort.

Läs mer
woman exercising

Hur du äter kolhydrater och samtidigt bränner fett

Du behöver inte köra tråkig nollkolhydratkost för att tappa vikt. Lär dig vilka kolhydrater du kan äta och behåll en god kost och mätt mage när du förlorar fett!

Läs mer
'